Ezt valamilyen szinten a tudomány is kimutatta. A kék színt kedvelők állhatatosak, kitartóak az eszméikben, szorgalmasak a munkájukban és nagyon nehezen befolyásolhatóak. Nézeteikről inkább másokat próbálnak – viszonylag eredményesen -, meggyőzni. A kék hívei nagyon szeretik, ha a környezetük jó véleménnyel van róluk. Hogyan tekintenek a kékre az egyes kultúrák? Fentebb már említettem, hogy Európa nagyon magasra taksálja a kéket. A mennyország színszimbolikája is ez a szín. Érdekes, hogy minél keletebbre megyünk, annál erősebben változik a kék szerepe. Ha eljutunk a Közel-Keletre, Törökországba vagy Közép-Ázsiába, látni fogjuk, hogy sötét árnyalata ott a gyász színe. Kínában a kékhez érdekes módon negatív társítások tapadnak. A szellemek és a gyötrelmek színe. A kínai operákban a gazembert játszók maszkja hagyományosan kék színű. Azért szerencsére megtaláljuk Ázsiában kedvező jelentését is: a hindu vallásban az isteneket gyakran jelenítik meg kék bőrrel. Visnu, az isteni erő jelképe sok ábrázoláson kék.
A nyári ég és a déli, meleg tengerek hangulatát egyszerre idézi meg. India, mely kedveli az élénk, olykor rikító színeket, természetesen gazdagon használja a kéket, ezért stílusvilágának is meghatározója. Szimbólumok, érzelmek – milyen ingereket fokoz a kék? Érdekes összefüggéseket mutattak ki a pszichológusok a kék és a zöld szín kombinációja kapcsán. A mélyebb kék-zöld tónusok nagyon kedveltek voltak Csontváry Kosztka Tivadar vagy Vincent Van Gogh műveiben. Ezek a festőművészek skizofréniában szenvedtek, s úgy tűnik, hogy az ilyen betegségben szenvedőkre nagyon inspirálóan hat ez a színházasítás. A kéket, mint önálló entitást az európai kultúra nagyon sok pozitív jelzővel ruházta fel. A kék a bizalom, a biztonság, a nyugalom és a tekintély szimbóluma. Nem véletlenül lett a rendőrök egyenruhája is csaknem minden európai országban kék. Az arisztokráciára sem véletlenül mondták egykor, hogy kékvérűek. Az egyházi kultúrában a Madonna gyakran kék ruhában jelenik meg. A kék ilyenkor a tisztaságra és a hűségre utal.
Ez akkor is így lehet, ha nem tudjuk megfelelő módon elkeverni a festéket otthon. Ügyelni kell a paszta adagolására, mert ha sokat adunk hozzá, arra már nincs lehetőség, hogy visszafelé változtassunk a színen, nem lehet halványítani, világosítani. Ha erős színt akarunk, akkor ahhoz bázis festékre van szükségünk, nem elég a paszta. Noha a színezőpasztákat kis adagban a fehér festékhez hozzáadva könnyebb elkeverni, ha sötét színt szeretnénk, annak teljesen homogénné való eldolgozásához a speciális keverőgépek alkalmasak. A kikevert festéket mindig hagyjuk megszáradni a falon, mert eltérő a friss festés színe a megszáradttól, valamint a két- három rétegben felvitt szín is eltér, az egy rétegben felkenttől, így eltérhet attól is, amit eredetileg szerettünk volna látni. Ezért érdemes kis falfelületen tesztelni. Ha nem szeretnénk magunk kísérletezni, akkor lehetőség van a számítógépes színkeverésre is az üzletünkben. Ebben az esetben rendelkezésre áll több gyártó, Tikkuria, Dulux, Jub, Revco, Düfa, Trilak, Casati, Poli-Farbe, CIN festékkeverő gépe is, amivel megfelelő állagban kikeverhető a kért szín.
Például ott van a sárgásnarancs, ami sárgából és narancsból áll (sárga és piros), vagy a másik oldalon a kékeslila, ami kékből és lilából tevődik össze, a lila pedig kékből és pirosból. Tomka Anna time-lapse videója. Komplementer színek használata Ha komplementer színeket teszünk egy képen egymás mellé, azzal kontrasztosítunk, élénkítünk. Ennek ellenkezőjét is megtehetjük ezzel a színpárral, azaz tompithatjuk is a színeket. Ebben az esetben nem egymás mellé helyezzük ezeket a színpárokat, hanem egymásra "színezünk" velük. Nagyon jó példa erre a kissé felhős, kék égbolt, ahol a kék színt a vele komplementer narancssárgával tompithatjuk. Narancsot a kékre színezve veszít élénkségéből. Tomka Anna time-lapse videója Egy képen nem mindíg kell a legélénkebb, illetve a legtompább színeket használnunk. A harmónikus képi világ a célunk és a megfelelő árnyalatok létrehozása. Ehhez tudnunk kell más és más arányban keverni a színeket, vagy egymás mellé tenni őket. Ha tompább árnyalatokat szeretnénk, akkor az adott színünkhöz minnél többet kell a komplementeréből hozzáadnunk, ha viszont élénkebbet, akkor pedig minnél élénkebben kell a komplementert a szín mellé tenni.